Nieuwsbrief:

Jos Engbers Motoren

Welkom bij Jos Engbers Motoren. Wij willen u hiermee zo goed mogelijk van dienst zijn.  Zoekt u een motor die er niet bij staat, laat u dan niet tegen houden om ons te bellen of te mailen.
Alle motoren van Jos Engbers Motoren
39 motoren gevonden
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS
€ 18.650,- p/mnd klik hier
2019, 30887 Km
BMW R NINE T
BMW R NINE T
€ 12.950,- p/mnd klik hier
2018, 11966 Km
TRIUMPH TIGER 1200 GT PRO
TRIUMPH TIGER 1200 GT PRO
€ 17.950,- p/mnd klik hier
2022, 16057 Km
DUCATI MULTISTRADA 1200 S TOURING
DUCATI MULTISTRADA 1200 S TOURING
€ 11.250,- p/mnd klik hier
2014, 33455 Km
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 22.650,- p/mnd klik hier
2022, 28437 Km
BMW R 1200 RS
BMW R 1200 RS
€ 10.450,- p/mnd klik hier
2017, 33354 Km
HONDA CB 650 F ABS
HONDA CB 650 F ABS
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2016, 28765 Km
YAMAHA TRACER 900 GT
YAMAHA TRACER 900 GT
€ 10.850,- p/mnd klik hier
2018, 37085 Km
YAMAHA TRACER 900 GT
YAMAHA TRACER 900 GT
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2020, 36392 Km
DUCATI 1000 DS MULTISTRADA
DUCATI 1000 DS MULTISTRADA
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2006, 39612 Km
DUCATI STREETFIGHTER V4S
DUCATI STREETFIGHTER V4S
€ 19.950,- p/mnd klik hier
2020, 21675 Km
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 19.750,- p/mnd klik hier
2018, 27291 Km
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 20.650,- p/mnd klik hier
2020, 26783 Km
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
2019, 24780 Km
APRILIA PEGASO 650 STRADA/CITY
APRILIA PEGASO 650 STRADA/CITY
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2006, 28750 Km
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN DCT
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN DCT
€ 14.450,- p/mnd klik hier
2020, 13450 Km
BMW S 1000 R
BMW S 1000 R
€ 15.550,- p/mnd klik hier
2021, 14601 Km
BMW R 1250 GS TRIPLE BLACK
BMW R 1250 GS TRIPLE BLACK
€ 21.450,- p/mnd klik hier
2022, 22527 Km
TRIUMPH TIGER 1200 RALLY PRO
TRIUMPH TIGER 1200 RALLY PRO
€ 21.450,- p/mnd klik hier
2023, 5450 Km
KAWASAKI Z 1000 SX ABS
KAWASAKI Z 1000 SX ABS
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2011, 61265 Km
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2025 Motoroccasion