Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Het nieuwe 2025 model. DE EERSTE STAPPEN IN DE MOTARD-WERELD
Nu tijdelijk met 2 jaar extra fabrieksgarantie!
De nieuwe Aprilia SX is simpelweg een van de best presterende 125cc's op de weg. Hij is snel en licht en zet de norm in zijn klasse, grotendeels dankzij zijn motor. Het is een authentieke Aprilia motorfiets met een nieuw design en nieuwe prestaties, klaar emoties los te maken bij iedereen die zich aan het stuur vastklampt.
Ga voor zekerheid en geniet bij dit nieuwe model van fabrieksgarantie en mobilityservice!
Elke motorfiets die u aanschaft bij NIWA Motoren kan worden voorzien van een 10-daagse gratis Allrisk verzekering. Vraag hiernaar tijdens adviesgesprek!
Financieren of leasen mogelijk! Vraag naar de voorwaarden.
NIWA Motoren bestaat ruim 25 jaar en is de absolute Suzuki, KTM, Kawasaki en Italiaanse specialist van het noorden.
Met ruim 250 motoren op voorraad bent u voor zowel nieuwe als gebruikte motoren van alle merken bij ons aan het juiste adres. Wij ruilen uw motorfiets graag in, bovendien is inruil van uw auto ook mogelijk.
NIWA Motoren is tevens eigenaar van Voordeelhelmen Zwaagdijk, ook voor kleding, helmen en accessoires adviseren wij u graag.
Interesse in deze motorfiets ? Neem contact met ons op via 0228-564000 of stuur een email naar verkoop@niwa.nl
Maandag:Gesloten
Dinsdag:08:30 - 17:30
Woensdag:08:30 - 17:30
Donderdag:08:30 - 17:30 (koopavond van 1 april tot 1 sept)
Vrijdag:08:30 - 17:30
Zaterdag:08:30 - 16:30
Zondag:Gesloten
Opties en Accessoires: Digitaal dashboard, ABS
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 1 cilinder, 4 takt Euro 4 |
Boring x slag | 58 mm x 58 mm |
Cilinder inhoud | 125 cc |
Comp. verhouding | 12-12.6 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | ECU Electronics Magneti Marelli MIUG4 ø 32 mm |
Vermogen | 15 pk / 11 kW bij tpm |
Max. koppel | 11.2 Nm bij 80000 tpm |
Koppeling | Meervoudige natte plaatkoppeling |
Versnellingsbak | 6 VERSNELLINGEN |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 75 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen frame met twee buizen |
Vering voor | Upside down voorvork Ø 41 mm binnenpoten, veerweg 240 mm |
Vering achter | Stalen achterbrug, monoschokdemper met progressief linksysteem (veerweg 210 mm) |
Remmen voor | Roestvrijstalen remschijf Ø 300 mm met zwevende remklauw |
Remmen achter | Roestvrijstalen remschijf Ø 220 mm met zwevende remklauw |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1425 mm |
Lengte | 2075 mm |
Breedte | 820 mm |
Hoogte | |
Zithoogte | 880 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: APRILIA, HUSQVARNA, KAWASAKI, KTM, KYMCO, MOTO GUZZI, PIAGGIO, SUZUKI |
NIWA Motorservice is ontstaan vanuit de passie voor motoren en motorsport .
Wij streven naar een goede service, waarbij een tevreden klant voorop staat . Wij investeren veel in gereedschappen en afstelapparatuur om het service-niveau op een hoog peil te houden .
De motor-arena is onze werkplaats , de showroom ons visite kaartje.
 | Zwaagdijk, Noord-Holland |
 | 0228-564000 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken