Nieuwsbrief:

HARLEY-DAVIDSON  PAN AMERICA RA 1250 - 2025

Garantie: Ja
Nieuw
VIVID BLACK
harley-davidson - pan-america--ra-1250
harley-davidson - pan-america--ra-1250
harley-davidson - pan-america--ra-1250
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025

De Harley-Davidson Pan America 1250ST is de ultieme motor voor avontuurlijke rijders die op zoek zijn naar prestaties, comfort en technologie. Met de Revolution® Max 1250-motor, die 149 pk en 127 Nm koppel levert, biedt deze motor ongekende kracht voor zowel asfalt als ruw terrein. Dit maakt de Pan America 1250ST perfect voor lange ritten en off-road avonturen.



Krachtige prestaties en geavanceerde technologie

Dankzij de verlaagde ophanging en 17-inch gegoten aluminium wielen, gecombineerd met Michelin® Scorcher Sport-banden, heeft de Pan America 1250ST uitstekende handling en stabiliteit, ongeacht het terrein. De quickshifter zorgt voor soepel schakelen zonder het gebruik van de koppeling, wat de rijervaring bijzonder aangenaam maakt. Bovendien zorgen de Brembo-remmen voor superieure controle en veiligheid tijdens het remmen.


Comfort en ontwerp voor avontuur

De Pan America 1250ST biedt niet alleen kracht, maar ook comfort voor lange ritten. Het lage zadel en het gestroomlijnde smoked windscherm zorgen voor bescherming tegen de wind, terwijl het verlaagde ontwerp het vertrouwen van de rijder vergroot. Of je nu op de snelweg rijdt of off-road gaat, deze motor biedt een comfortabele en gecontroleerde rijervaring.



Belangrijkste kenmerken van de Harley-Davidson Pan America 1250ST:


- Revolution® Max 1250-motor met 149 pk en 127 Nm koppel

- Verlaagde ophanging en 17-inch wielen voor verbeterde handling

- Quickshifter voor soepel schakelen zonder koppeling

- Brembo-remmen voor uitstekende remkracht en controle

- Laag zadel en smoked windscherm voor extra comfort en bescherming


De Harley-Davidson Pan America 1250ST is vanaf medio april 2025 beschikbaar. Wees een van de eersten die deze motor rijdt en ervaar het ultieme avontuur. Reserveer nu je exemplaar!




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
H-D Big Rivers
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion