Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Merk: Harley-Davidson
Type: FLSTSCI / Springer classic
Bouwjaar: 2006
KM stand: 31852 Km
Kleur: Blauw
Cilinder inhoud: 1450 cc
Btw marge: Marge
Garantie: 3 Maanden
Opties en Accessoires: Springer voorvork af fabriek.
Harley-Davidson alarm systeem.
Harley-Davidson springer tassen.
Hak / teen schakeling.
Afneembare rugleuning.
Cross over uitlaten
Originele tassen aanwezig
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | luchtgekoelde viertakt 45° v-twin |
Boring x slag | 95,3|101,6 |
Cilinder inhoud | 1.449 |
Comp. verhouding | 8,8 : 1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | injectie |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 68|50,7|5.500 |
Max. koppel | 104|3.750 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 10/11 |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 180 |
ABS | nee |
Frame | stalen wiegframe |
Vering voor | niet instelbare springervork, veerweg 112 mm |
Vering achter | stereodempers, veerweg 109 mm |
Remmen voor | enkele 292 mm schijf |
Remmen achter | enkele 292 mm schijf |
Voorband | MT 90 B 16 |
Achterband | 150/80 B 16 |
Wielbasis | 1.630 |
Lengte | 2.400 |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 658 |
Drooggewicht | 322 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Kenmerkend voor de Softtail Springer Classic is het zwartkleurig motorblok met chromen deksels, zwart en chromen Springer voorvork, dubbele uitlaat, brede banden, voetsteunen, hardtail-styling met onzichtbare vering, FL achterspadbord, beach-stijl stuur, tombstone achterlicht en een snel te wisselen solo-of duo-zitje. |
Uw Harley-Davidson specialist in Apeldoorn.
Bij ons kunt u terecht voor motor stalling, onderhoud en service, detailing, accessoires en onderdelen en uiteraard occasions.
Met onze eigen werkplaats kunnen wij uw Harley-Davidson voorzien van alle service die de motor nodig heeft.
U bent altijd van harte welkom bij ons in de showroom.
De koffie staat altijd klaar.
vriendelijke groet.
Team Joey’s Motor Ranch.
 | Apeldoorn, Gelderland |
 | 055-2019811 |
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geďntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken