 |
Motor | Vloeistofgekoelde viertaktmotor, viercilinders-in-lijn |
Boring x slag | 84 mm x 84 mm |
Cilinder inhoud | 1352 cc |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: φ 44 mm x 4 (Mikuni) |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 193 pk / 142 kW bij 9500 tpm |
Max. koppel | 154 Nm bij 7500 tpm |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2,625 (42/16) |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Monocoque, aluminium |
Vering voor | Upside-downvoorvork (43 mm) met “top-out”-veren, Ingaande demping: 13-traps. Uitgaande demping: 11-traps. Veervoorspanning: Volledig instelbaar |
Vering achter | Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper, Inveerdemping: Traploos, Uitveerdemping: Traploos, Veervoorspanning: Volledig instelbaar |
Remmen voor | Dubbele, semizwevende wave-type remschijven (310 mm). Remklauw: Vierzuigerremklauw, dubbel radiaal gemonteerd, 4 remblokken |
Remmen achter | Enkele 250mm wave-type-remschijf. Remklauw: tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1460 mm |
Lengte | 2170 mm |
Breedte | 760 mm |
Hoogte | 1170 mm |
Zithoogte | 800 mm |
Drooggewicht | 220 kg |
Leverbare kleuren | Metallic Midnight Sapphire Blue, Atomic Silver |
Beschrijving | Vernieuwd topmodel. Dankzij wijzigingen aan de motor en het uitlaatsysteem voldoet de ZZR1400 voor 2008 aan de strenge Euro III-emissienormen. Door vermindering van het mechanische geluid zijn niet alleen vermogensvallen geminimaliseerd, maar is tevens het algemene motorkarakter verbeterd en is het maximumvermogen verhoogd. De ZZR1400 heeft een krachtige, zelfverzekerde uitstraling die alleen te vinden is bij 's werelds zwaarste motorfietsen. |