 |
Motor | 4-taks, vloeistofgekoeld, SOHC, parallel-twin |
Boring x slag | 53.5 mm x 53.5 mm |
Cilinder inhoud | 248 cc |
Comp. verhouding | 11.5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 24 pk / kW bij 8.000 tpm |
Max. koppel | 23.4 Nm bij 6.500 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | primair 3.238 (68/21) |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17,3 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | telescopische voorvork, schroefveren, oliegevuld |
Vering achter | swingarm, schroefveer, oliegevuld |
Remmen voor | wave remschijf |
Remmen achter | wave remschijf |
Voorband | 110/80-17M/C 57H |
Achterband | 140/70-17M/C 66H |
Wielbasis | 1.425 mm |
Lengte | 2.150 mm |
Breedte | 790 mm |
Hoogte | 1.295 mm |
Zithoogte | 800 mm |
Drooggewicht | 188 kg |
Leverbare kleuren | Zwart/Geel, Zwart |
Beschrijving | Met de V-Strom 250A heeft Suzuki een avontuurlijke troef in de lichte all-roadklasse. Een echte dual-purpose machine voor het A2-rijbewijs.



De V-Strom 250A, die ook wel DL250A wordt genoemd, heeft namelijk een 25 pk sterke tweecilinder aan boord en voelt zich daarmee niet alleen thuis in het stadsverkeer, maar ook op buitenwegen. Zeker omdat deze adventure-bike meer dan genoeg comfort biedt voor een flinke toertocht. Dat komt onder meer door de comfortabele zitpositie en het aerodynamische windscherm dat boven de ronde koplamp uittorent. Dit scherm is in de windtunnel ontwikkeld voor een goede, turbulentievrije bescherming tegen de rijwind.



Een ander sterk punt van de V-Strom 250A is de smalle bouw, waardoor rijders met elk postuur goed met de voeten bij de grond kunnen. De zuinige, goed beheersbare tweecilindermotor zorgt daarbij voor aansprekende prestaties en een laag verbruik, zodat een actieradius van meer dan 500 km mogelijk is. De als accessoire leverbare top- en zijkoffers zijn dan zeker geen overbodige luxe ... |