Nieuwsbrief:

TRIUMPH  TIGER 1200 RALLY PRO - 2023

Garantie: Ja
2343 Km
Groen
triumph - tiger-1200-rally-pro
triumph - tiger-1200-rally-pro
triumph - tiger-1200-rally-pro
triumph - tiger-1200-rally-pro
triumph - tiger-1200-rally-pro
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Hele mooie TRIUMPH Tiger 1200 RALLY PRO uit het bouwjaar 2023, met maar (!) 2343 km op de teller, in de populaire en stoere kleur Mat Khaki. De RALLY PRO versie is rijk uitgerust, met onder andere standaard een groot TFT display, hand + zadelverwarming, cruise control, mistlampen, rijmodi en nog veel meer...

Deze motor heeft dienst gedaan als showmodel tijdens evenementen en is om die reden een BTW-motor en daarbij ook nog eens voorzien van een aantal interessante extra's bovenop de standaard uitrusting:

- Outback Mototek valbeugels 
- Outback Mototek carterbeschermingsplaat
- Outback Mototek bagagerek + bagageplaat
- Double Take spiegels

Een mooie set soft-luggage van Giant Loop of Mosko Moto is tegen een geringe meerprijs bespreekbaar. 

 
Opties en Accessoires:
Bagagerek, Boordcomputer, Cruise control, Handvat verwarming, Valbeugel




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Rally-Motor
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion