Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Te koop aangeboden:
Een Triumph Tiger Explorer Rally Pro. De motor is gebouwd in 2022 en heeft op dit moment 11070 km op de teller staan. De Tiger is origineel Nederlands geleverd en komt van zijn 1e eigenaar. Het betreft een BTW motor, wat voor zakelijk rijders interessant kan zijn.
Grijp je kans om eigenaar te worden van één van de meest complete en krachtige allroads op de markt. De 1160cc driecilinder levert indrukwekkende prestaties, terwijl de geavanceerde vering en elektronische rijhulpen elk avontuur moeiteloos maken. Perfect onderhouden, in showroomstaat en direct rijklaar. Motorrijden op topniveau – zonder te wachten!
Opties:
- Full option
- 3 delige kofferset
- Handvatverwarming
- TFT scherm
- Keyless ride
- Bleutooth
- Instelbare vering
- Cruise controle
- Instelbare rijmodi
- Valbeugels en mistlampen
- Nederlands geleverde, BTW motorfiets.
Prijs : 19500.- of 173 .- euro per maand! (zie onze site voor een financiering, www.rouvoetmotoren.nl)
Rouvoet motoren staat voor kwaliteit en zorgeloos motorrijden.
Daarom word iedere motor door ons professioneel gepoetst en technisch nagekeken.
Zo garanderen wij jou de zekerheid van een goede en betrouwbare occasion.
Optioneel kan je kiezen voor het Rouvoet afleverpakket: 3 maanden of 3000 km garantie met een onderhoudsbeurt voor €295.-. Zo stap je fris en zorgeloos op je nieuwe motor.
Bij Rouvoet Motoren kan je terecht voor:
Groot en klein onderhoud en reparatie aan alle merken motorfietsen.
• Verkoop van mooie en goede gebruikte motorfietsen, inruil van uw motorfiets.
• Verkoop van onderdelen en accessoires
• Winterstalling en opslag van motorfietsen.
• Schadeherstel van motorfietsen.
• Bandenservice.
• Verhuur van motoraanhanger.
Met vriendelijke groet,
Rouvoet Motoren
Nieuwe Havenweg 83 B
Hilversum
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor, DOHC, 12 kleppen |
Boring x slag | 90 mm x 90 mm |
Cilinder inhoud | 1.215 cc |
Comp. verhouding | 13.2:1 |
Kleppen | 12 kleppen |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling |
Ontsteking | |
Vermogen | 150 pk / 110 kW bij 9.000 tpm |
Max. koppel | 130 Nm bij 7000 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling, hydraulisch bediend, bekrachtigd |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen buizenframe met gelaste aluminium draagbalken. Opgeschroefd aluminium subframe achter. |
Vering voor | 49 mm USD-voorvork van Showa met semi-actieve demping. Veerweg 220 mm. |
Vering achter | Showa-monoshock met semi-actieve demping en automatische elektronische voorspanning. Veerweg 220 mm. |
Remmen voor | Radiaal opgehangen Brembo M4.30 Stylema monoblock-remklauwen, OC-ABS, dubbele zwevende schijven van 320 mm. Magura HC1 radiale hoofdremcilinder met verstelbare hendel en afzonderlijk reservoir. |
Remmen achter | Brembo-remklauw met enkele zuiger, OC-ABS, één remschijf van 282 mm. Hoofdcilinder achter met extern reservoir. |
Voorband | Spoked (Tubeless). 21 x 2.15in. |
Achterband | Spoked (Tubeless). 18 x 4.25in. |
Wielbasis | 1.560 mm |
Lengte | |
Breedte | 930 mm |
Hoogte | 1.540 mm |
Zithoogte | 875/895 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | SNOWDONIA WHITE,SAPPHIRE BLACK,TIGER 1200 RALLY PRO MATT KHAKI GREEN. |
Beschrijving | Puur avontuur, absoluut voordeel. De Rally Pro is de meest allround Adventure-motor met grote cilinderinhoud die te koop is om uw avontuur naar een hoger niveau te tillen.

 |
Bij Rouvoet Motoren kunt u terecht voor:
- Groot en klein onderhoud en reparatie aan alle
merken motorfietsen.
- Verkoop van mooie en goede gebruikte motorfietsen,
inruil van uw motorfiets.
- Verkoop van onderdelen, asseccoires en kleding.
- APK keuringen, groot en klein onderhoud en
reparatie aan alle merken auto’s.
- Winterstalling en opslag van motorfietsen.
- Schadeherstel van motorfietsen en auto’s.
- Bandenservice
- Verhuur van motorfietsen en aanhanger.
 | Hilversum, Noord-Holland |
 | 035-6210343 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken