Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Opties en Accessoires: 3-Delig Kofferset , Akrapovic demperset, Alu Carterbeschermer, Koplamp beschermer, Middenstandaard, Mistlampenset, Valbeugel, Verhoogde ruit
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 4-takt, parallel twin, 2 boogies per cilinder |
Boring x slag | 98.0 mm x 98.0 mm |
Cilinder inhoud | 1199 cc |
Comp. verhouding | 11.0:1 |
Kleppen | 4 kleppen DOHC |
Brandstof toevoer | Brondstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 110 pk / 80.9 kW bij 7250 tpm |
Max. koppel | 114.1 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant Mesh, 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 23 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen dubbel wiegframe |
Vering voor | Upside-down voorvork, Ø 43 mm, instelbare voorspanning, compressie en rebound, 190 mm |
Vering achter | Swingarm (Monocross), veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar, 190 mm |
Remmen voor | Twee remschijven (Wave-type), Ø 310 mm |
Remmen achter | Enkele remschijf (Wave-type), Ø 282 mm |
Voorband | 110/80R 19M/C |
Achterband | 150/70R 17M/C |
Wielbasis | 1540 mm |
Lengte | 2250 mm |
Breedte | 980 mm |
Hoogte | 1410 mm |
Zithoogte | Instelbaar van 845 tot 870 mm |
Drooggewicht | 261 kg |
Leverbare kleuren | Viper Blue, Silver Tech, Midnight Black |
Beschrijving | XT1200Z Super Ténéré Explorer - Go Beyond

Voor avontuurlijke reizen is vaardigheid, moed en doorzettingsvermogen nodig, maar ook het volste vertrouwen in uw motor. Vertrouwen dat uw motor met net zoveel enthousiasme rotsige rivierovergangen en ruige bospaden overgaat als uzelf. Vertrouwen dat u ook op lange ritten comfortabel kunt rijden. Vertrouwen dat hij alles in huis heeft om bochtige bergwegen te bedwingen. |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, KTM, Triumph, Husqvarna en GasGas.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
 | Eibergen, Gelderland |
 | 0545-477404 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken