Nieuwsbrief:

YAMAHA  YZF R9 - 2025

Garantie: Ja
Nieuw
2 KLEUREN
yamaha - yzf-r9
yamaha - yzf-r9
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Fabrieksgarantie: 60 maanden

De geheel nieuwe Yamaha R9 is leverbaar in 2 kleuren.

De R9 combineert deze bewezen, van racen afgeleide technologie en ontwerp met het veelgeprezen CP3 driecilinder motorblokplatform dat het merk Yamaha de afgelopen tien jaar revolutionair heeft veranderd. De combinatie van deze beroemde krachtbron met een hoog koppel en Yamaha's befaamde stuurgedrag met raceprecisie resulteert in een perfect uitgebalanceerd Supersport-model dat zijn status als vlaggenschip van de R-serie waardig is en dat bruikbare sportieve prestaties op de weg biedt en buitengewone presteert op het circuit.

De R9 wordt aangedreven door Yamaha's bekroonde 890 cc CP3 vloeistofgekoelde driecilinder DOHC motorblok met 4 kleppen per cilinder en brandstofingespoten motor. De boring en slag van 78 mm x 62 mm en een compressieverhouding van 11,5:1 zorgen voor een uitstekend koppel en ruim voldoende vermogen, wat in combinatie met de fijne controle van de Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) zorgt voor optimale prestaties op zowel het circuit als op de weg. De eindoverbrenging, het

De R9 heeft Brembo Stylema monoblockremklauwen die afgeleid zijn uit de racerij, licht en stijf zijn en ontworpen voor betere controle en stabiliteit. De roestvrijstalen remslangen en de grote 320 mm voorschijven bieden een uitstekende consistentie en een controleerbaar gevoel, vooral bij langdurig gebruik en zwaar remmen.
De Brembo radiale hoofdremcilinder tilt de remkracht van de R9 naar een hoger niveau met een zuiger die parallel aan de slag van de remhendel beweegt, waardoor lineaire druk wordt uitgeoefend wanneer de rijder aan de hendel trekt, wat resulteert in een verfijnd gevoel van controle.

De hightech zesassige IMU van de R9 is rechtstreeks ontwikkeld op basis van de elektronische systemen van de R1 en meet voortdurend de versnelling in de richtingen vooruit-achteruit, omhoog-omlaag en links-rechts, evenals de hoeksnelheid in de pitch-, roll- en yaw-richting van de machine.
De IMU kan in realtime gegevens naar de ECU sturen, die het pakket elektronische rijhulpsystemen aanstuurt en op zijn beurt het gedrag van de machine aanpast, afhankelijk van het ondersteuningsniveau dat de rijder heeft gekozen.

Rijders kunnen hun rijervaring aanpassen via de Yamaha Ride Control (YRC)-instellingen, waarmee de rijder de vermogenskarakteristieken van de motor en het niveau van elektronische ondersteuning kan selecteren op basis van hun voorkeuren en rijomstandigheden.
Er zijn drie vooraf ingestelde, geïntegreerde rijmodi, ‘Sport’, ‘Street’ en ‘Rain’, met fabrieksinstellingen voor verschillende niveaus onder verschillende omstandigheden, en deze worden aangevuld met twee handmatig instelbare ‘Custom’-modi en vier Track-
modi. Zo kan de motorrijder specifieke YRC-instellingen maken die passen bij bepaalde situaties of omstandigheden door het niveau van elektronische ondersteuning te wijzigen, zoals Vermogensafgifte (PWR), Traction Control (TCS), Slide Control System (SCS), Brake Control (BC), Back Slip Regulator (BSR), Engien Brake Management (EBM) en Front Wheel Lift Control (LIF), die allemaal rechtstreeks kunnen worden ingesteld via het YRC-instelscherm van de R9 of via de MyRide-smartphone-app van Yamaha.
Voor een optimale start heeft de R9 ook een launch control-systeem, dat rijders ondersteunt bij het starten en accelereren vanuit stilstand.
En voor circuitgebruik is er de optie om het ABS achter uit te schakelen.

Met 60 maanden fabrieksgarantie. Te bezichtigen en uit voorraad leverbaar bij Motorcity Amsterdam.

De getoonde prijs is rijklaar inclusief alle bijkomende kosten.

MOTORcity Amsterdam is de motordealer voor Amsterdam en omstreken. In onze grote showroom in Amsterdam tref je alleen de beste merken. Zowel nieuwe motoren als tweedehands motoren. Bij motor-dealer MOTORcity vinden wij klantcontact belangrijk en leveren graag maatwerk. Of u binnen komt voor een nieuwe motor, of graag uw motoronderhoud wilt laten uitvoeren.

Zakelijk motorrijden, wist u dat zakelijk motorrijden erg interessant kan zijn? Je kan namelijk veel fiscale voordelen trekken aan een zakelijk aanschaf. Zo kunt u onder andere:
- BTW voordeel genieten
- KIA toepassen, zorgt voor een versnelde afschrijving van 28%
- Overige afschrijvingen genieten
- Rente over een financiering boeken als kosten
-Tanken op kosten van uw onderneming
- Onderhoud laten afschrijven via uw onderneming
Vooraf is het wel verstandig om dit met uw boekhouder/accountant te bespreken.

(BEL ALTIJD EERST VOOR DE BESCHIKBAARHEID)

MOTORcity Amsterdam heeft motorrijden in hart en nieren en onze kennis en ervaring delen wij graag met u. Ons team bestaat dan ook uit exclusief motorrijders.

Naast alle nieuwe motoren heeft MOTORcity Amsterdam ook altijd meer dan 300 nieuwe en gebruikte motoren op voorraad.

MOTORcity Amsterdam is officieel dealer van: Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Royal Enfield, CF Moto en Can-Am




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor City Amsterdam
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion